Folkenboer#5: Lucky Fonz III – Ik Heb Een Meisje

Lucky Fonz IIIElke donderdag is er in deze rubriek speciale aandacht voor folkmuziek in de ruime zin van het woord. Een oude rootsparel, een vuig countrynummer of gewoon een hip folkliedje, het zal allemaal voorbij komen. Gewoon omdat het kan. Vandaag gaan we op de Nederlandse tour, met Ik Heb Een Meisje van Lucky Fonz III .

Ik Heb Een Meisje werd afgelopen mei uitgebracht als eerste single van Hoe Je Honing Maakt, het zojuist verschenen album van Lucky Fonz III. Na drie Engelstalige platen gooit Otto Wichers het over een nieuwe boeg, samen met zijn Felle Kleuren (drummer Ro Halfhide en bassist Mark de Jonge). Hij speelt elektrisch en zingt in het Nederlands. En het werkt!

De Nederlandstalige teksten van Lucky kenmerken zich door een soort onschuld, kinderlijk zou je bijna zeggen. Maar wel op een romantische wijze. De eerste zin van de single alleen al: “Ik wil je opvouwen en in mijn broekzak doen”. Welke dame zou daar niet voor smelten? Net zoals ik me niet kan voorstellen dat iemand iets tegen de heerlijke opgewektheid van Ik Heb Een Meisje kan hebben. Ik ben altijd te porren voor een goed mondharmonica-gejengel, maar deze is wel erg aanstekelijk. Bob Dylan zou trots zijn.

Op de nieuwe plaat staan ook nog andere fijne liedjes, zoals de tweede single Jongens en het sensuele duet met Janne Schra, Wat Ook een Ander Zegt. Maar voor nu, louter genieten van Ik Heb Een Meisje! (Armand verdwijnt na 15 seconden, dan begint de echte clip.)

Klik hier voor oude Folkenboertjes.

Tekst: Erik Molkenboer

0 Responses to “Folkenboer#5: Lucky Fonz III – Ik Heb Een Meisje”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

© Molkenboer
Achter de/het schermen is Stofwolk druk bezig met een vernieuwde lay-out en een flinke uitbreiding van de redactie. Grande opening: 1 februari!

Laatste tweets

Klik hier om dagelijks de laatste artikelen van Stofwolk in je mailbox te ontvangen.

Doe mee met 9 andere volgers

Populaire berichten


