Deze week LIVE (+ 2 vrijkaarten voor Boef en de Gelogeerde Aap)


Zo, Eurosonic Noorderslag zit er weer op. Enorm veel nieuw talent  kwam voorbij en vooral de Nederlandse aanwas van 2011 staat er goed op. Is de koek op live-gebied nu voorlopig op? Neen! Ook deze week is er genoeg te genieten op de binnenlandse poppodia. Daarom weer een rijtje aanraders, waaronder een der hoogtepunten van Noorderslag: Boef en de Gelogeerde Aap! Dit rappe tweetal presenteert vrijdag de nieuwe plaat ‘ Wij Zijn’ en omdat we zo enthousiast waren over hun Groninger show, geeft Stofwolk voor dit festijn twee vrijkaarten weg. Scroll omlaag om te kijken hoe je daarvoor in aanmerking komt (en pik dan meteen de overige tips mee!).

Onder Invloed (met Akward I, Maarten Kooijman en Three Blind Wolves)
Donderdag 20 januari, EKKO, Utrecht
Muziekliefhebbers die geen idee hebben wat Onder Invloed is moeten zich schamen, maar vinden hieronder een korte uitleg. Onder Invloed is een videoproject waarbij bands covers spelen van de artiesten door wie zij beïnvloed zijn. Ze bepalen zelf de locatie en de nummers, oprichter Mathijs van der Ven filmt slechts. De (erg toffe) sessies zijn hier terug te kijken. Omdat de website 2,5 jaar bestaat nodigde van der Ven drie bands die eerder al eens een sessie speelden uit voor een feestje in EKKO. Awkward I, Maarten Kooijman (ex-Johan) en Three Blind Wolves staan garant voor kwalitatief hoogstaande muziek; verwacht unieke covers en natuurlijk mooi eigen materiaal. Dit wordt spé-fucking-sjaal.

A Silent Express
Donderdag 20 januari, Rotown, Rotterdam
Zaterdag 22 januari, Paradiso, Amsterdam
Ook al zo’n bandje dat geinspireerd is door de jaren ’80. Niet bijster origineel dus, maar wel erg fijn en aanstekelijk. En uit eigen land. Enige bekendheid is ook al vergaard, want eerste single Will I Be Around is megahit op 3FM geweest. Het Groninger viertal vertoont zijn kunsten deze week zowel in Rotterdam als in Amsterdam.

Wye Oak
Donderdag 20 januari: Paradiso, Amsterdam.
Het man-vrouw duo Wye Oak uit Baltimore (Maryland) loopt al een tijdje mee. Niet zo lang als hun 90’s geïnspireerde indierock-grunge-sound doet vermoeden, maar wel is het de eerste keer dat ze ons land aan doen. En nog gratis ook. Eerdere introducties ten spijt, de zweverige teen-angst dreampop van Wye Oak is niet zomaar in hokje te stoppen. Luister daarom zelf.

Boef en de Gelogeerde Aap (2 vrijkaarten)
Vrijdag 21 januari, 013, Tilburg
Afgelopen zaterdag stal dit Tilburgse duo de show op Eurosonic Noorderslag. Een citaat van Stofwolk-reporter Ella zegt genoeg: ‘Extreem slimme en creatieve teksten die niet zouden misstaan als dichtbundel in de betere boekhandel; pompende baslijnen en duistere drumbeats; en een uitstraling waar je U tegen zegt.’ Vrijdag presenteren de twee hun nieuwe plaat ‘Wij Zijn’ in thuisbasis 013. Je kan er gratis bij zijn, en wel op de volgende, traditonele manier: vertel waarom je Boef en de Gelogeerde Aap zo graag live in actie wilt zien! Originaliteit wordt uiteraard beloond.

Foto Boef en de Gelogeerde Aap: Roy Maas

18 Responses to “Deze week LIVE (+ 2 vrijkaarten voor Boef en de Gelogeerde Aap)”


  1. 1 Souffian 17 januari om 20:48

    Ze zijn gewoon hard! Accent alles. Perfecte rappers, keihard in ’t Zuiden. De Nederlandse Eminem. Wie wilt daar nou niet bij zijn? Justin Bieber en Lady Gaga fans niet nee, maar echte hiphopers zeker!

  2. 2 Bram van dijk 17 januari om 20:59

    De combinatie van dichtende teksten en heerlijke dubstep is gewoon in een woord “Fantastisch”
    Dit is goed te horen op het geweldige album! Maar live zal het nog beter tot z’n recht komen!!!
    bram,

  3. 3 Inge Hoeks 18 januari om 06:24

    Oui willen er naar de releaseparty van *’Wij Zijn’* van *’Boef en de Gelogeerde Aap’*, *Oui?* Wij natuurlijk! *Wij zijn* twee *Tevreden* fans van deze twee *Vreemde Eenden!*
    *Mosredna* ook, deze *Echte Helden* zullen fans van ons als publiek zijn. Bij het *Zien* van onze liefde voor de dubbeats in combinatie met de poëtische vocalen. *Ongenereerd* los gaan staat op ’t programma, *Leef* alsof dit het laatste is dat ik zal doen, tent op zijn kop als een *Handstand & Passie* laten zien alsof dit het laatste is dat ik zal doen. Hebberig naar de beats als cowboys met *Goudkoorts* naar goud zullen wij *In Principe* dit duo altijd trouw blijven. Gratis kaartjes, *Neem Ze Mee*, kan niet te laat komen. *Waar Ga Je Heen?* Naar twee *Top-Notch* helden, omdat wij niet zonder hun kunnen, en zij niet zonder ons!

    (Alle woorden tussen ** vormen de tracklist van het album!)

    Inge

  4. 4 stevenstoffers 18 januari om 09:28

    Oeh, Top That! Ik voel een originaliteitsprijsje aankomen. Waar zijn die uitgeschreven raps over Boef en de Aap die bleef slapen?

  5. 7 Tessa 18 januari om 09:32

    Waarde Stofwolk, waren het eerst mijn beperkte voordring-kunsten op het internet die mij en mijn lief weerhielden van een Noorderslag-kaartje, nu is het een kwestie van geld. Dit alles is geheel mijn schulds en levert uiteraard een relatiecrisis op, maar jullie kunnen mij helpen het goed te maken! Daarmee doe ik jullie het plezier van een dubbele goede daad – kaartjes weggeven en een relatiecrisis oplossen – en jullie mij het plezier van het perfecte goed-maak-cadeau! Eigenlijk is het zelfs een driedubbele goede daad, want na een verhuizing naar Utrecht mist mijn lief T-town en met name 013 toch best een beetje.

  6. 8 Hugo Rasch 18 januari om 20:05

    Ik wil ziek graag naar Boef & de Gelogeerde Aap. Hun muziek vind ik echt brillant, ik ben een echte fan, ik heb ze ook al tijdens Top Notch Extravaganza gezien en vond ze toen ook gruwelijk. Boef verdiende bovendien die publieksprijs van de GPVNL dubbel en dwars!
    Peace,

    Hugo

  7. 9 Misha van der Ven 18 januari om 22:59

    Boef en de Gelogeerde Aap hebben mij echt een andere kijk gegeven op Nederlandse hip-hop. Ze maken muziek die zo origineel is dat ik eigenlijk niet meer weet waarom ik andere muziek geluisterd heb: het is een perfecte mix van next level dubstep beats, met fantastische rap. De teksten hebben een diepere betekenis dan de gedichten van Joost van den Vondel.
    Deze gasten zijn gewoon echt relaxed, keihard in het zuiden
    respect

    Misha van der Ven

  8. 10 Joey Farts 18 januari om 23:39

    Ewa Stofwolk,
    Vind Ons heb ik helemaal kapot gedraait en ik kom niet eens uit Brabant. De nieuwe tracks die al gelekt zijn, vind ik stuk voor stuk indrukwekkend. Eerst Wij Zijn met videoclip en al gewoon ’n classic. Minstens 50 views van de 24247 views komen van mij en de mensen die ik hem getipt heb. Toen kwam via 22tracks Zien uit, ook helemaal kapot gedraait. Toen kwamen ze bij WatAnders en werden Leef en Goudkoorts geprimeurd. Tot Goudkoorts voelde ik me direct aangetrokken en Leef is ook gewoon ’n keiharde track. Ik volg dit forum nou al een tijdje en vind het nice om te zien dat er nu ook aandacht wordt besteed aan mij favoriete 2 genres, Hiphop en Dubstep. Dus Stofwolk, geef Joey alsje alsje alsjeblieft de vrijkaarten en laat hem de kern van de moshpit worden, de kern van het afbreken van de zaal(figuurlijk).
    Gun n beetje,

    Nu maar duimen,

    Joey Farts

  9. 11 Jeroen 20 januari om 03:21

    Ik zou graag deze kaartjes willen winnen, want deze twee look-a-likes zijn het toch niet voor mij.

    *Klik onderstaande link voor een foto van de twee copycats*

  10. 15 Jeroen 20 januari om 11:18

    Boef gijzelt gestolen Aap in Tilburg

    10:48 Tilburg, van uw correspondent.

    In de nacht van dinsdag op woensdag is er een melding binnen gekomen van een inbraak in dierentuin Rhenen. Na nader onderzoek bleek het te gaan om een roofbraak, er zijn sporen gevonden op het buitenverblijf van de apen. Nadat de verzorgers met spoed aanwezig waren in de dierentuin werd er al vrij snel geconstateerd dat een van de apen verdwenen was. De politie van Rhenen heeft deze zaak overgenomen en zij zullen het verdere onderzoek leiden.

    In deze zelfde nacht kwam er echter nog een opvallend bericht binnen. Het inbraak alarm van het popcentrum 013 in Tilburg zou zijn afgegaan en op het moment dat de politie een kijkje ging nemen zijn er in het gebouw schoten gevallen. Het gebouw werd direct omsingeld door de aanwezige agenten en versterking werd opgeroepen. Omstreeks 2:13uur werd ontdekt dat er een gijzeling plaats vond in het gebouw. De Aap die eerder diezelfde nacht uit de dierentuin was verdwenen, werd nu vastgehouden in de 013 door een nog onbekende boef. Nadat de versterking was gearriveerd en het plan meerdere malen goed doorgesproken was, gingen de agenten over op actie. De 013 werd van verschillende kanten bestormd, maar eenmaal binnen was er geen enkel spoor te ontdekken van de gestolen Aap en de nog onbekende Boef, de twee waren spoorloos verdwenen. Men vond echter wel een handgeschreven briefje met daarop het volgende:

    Wij zijn..
    Innovatief, nieuwe lichting, omheiningloos
    Breek ons de bek nie’ open
    Impulsief, in voor beats, kei hard in het zuiden
    Aan de beurt, bloedbroeders, wij zijn..

    PS. De kaartjes die naast dit briefje liggen hebben ik gestolen uit de kassa van 013, graag zou ik zien dat de stofwolkblog deze kaartjes terug geeft aan de rechtmatige eigenaar, Jeroen. Hij is mijn grootste fan en daarvoor wil ik hem bedanken. Wanneer dit niet gebeurd zullen er consequenties volgen..

    Gegroet Boef

    Na deze opmerkelijke vondst is het gebouw van onder tot boven onderzocht maar dit heeft geen enkel spoor opgeleverd. De zaak wordt overgedragen aan de recherche. Mocht U tips hebben, of getuigen zijn geweest van een van beide gebeurtenissen, dan gelieve contact op te nemen via de volgende site; stofwolkblog.wordpress.com.

    • 16 Jeroen 20 januari om 12:50

      Ik zag dat jullie ook naar IP-adressen kijken, maar ik heb op het zelfde adres gepost als Inge Hoeks, ik ben namelijk haar schoonbroer, vandaar. Hopelijk wekt dat niet al teveel verwarring.


  1. 1 Eurosonic Noorderslag Dag 04 « Stofwolk – GEEN FLAUWE CULT! Trackback op 17 januari om 20:46
  2. 2 Eurosonic Noorderslag Dag 04 Trackback op 31 januari om 00:04

Geef een reactie

© Molkenboer
Achter de/het schermen is Stofwolk druk bezig met een vernieuwde lay-out en een flinke uitbreiding van de redactie. Grande opening: 1 februari!

Laatste tweets

Klik hier om dagelijks de laatste artikelen van Stofwolk in je mailbox te ontvangen.

Doe mee met 9 andere volgers

Populaire berichten


